środa, 18 września 2013

Akcje i interesujące nowości ☺ - Madzia

A więc tak. Na początek małe wyjaśnienia. Na zdjęciach obok, ta śliczna i słodka dziewczynka obok to.. uwaga uwaga ... JAA !!! Wiem.. lekki szok co nie :D
A wiecie, że nawet pamiętam jak miałam robione te zdjęcia ? To chyba było jak wracaliśmy z ferii zimowych czy coś i zatrzymaliśmy się na postój, o ile się nie mylę to było na jakiejś stacji benzynowej. I tam było takie ogłoszenie, że w tym samym budynku jest sesja dla dzieci. Ja byłam tym zachwycona i bardzo chciałam, ale tata się nie zgodził. Natomiast mama go jakoś przekabaciła i się udało :D

Dzisiaj w szkole miałam takie szkolenie z wolontariatu. Bo nie wiem czy wiecie, ale jestem wolontariuszką w szkole, jak i również festiwalu "Czytaj!" taty Emili.  Ale teraz nie o tym. A więc szkolenie było na temat niewidzących, a prowadził je również pan niewidomy. Pokazywał nam jak to jest żyć nie mogąc nic zobaczyć. Miał taki specjalny program na komputerze. No właśnie. Jego komputer był trochę inny niż dla ludzi nie mających wad wzroku. Na przykład nie miał tapety, tylko czarne tło. Mówił, że i tak nic nie widzi to nie ma sensu ustawianie tapety, cokolwiek robił na komputerze, jakiś automat mówił mu co gdzie jest. Pokazywał nam również alfabet braila (to pewnie się inaczej pisze, ale trudno) i takie przyrządy do czytania. Zrobił nam również takie ćwiczonko. Jedna osoba stawała tyłem do tablicy interaktywnej, na której był obrazek, a druga osóbka opisywała obrazek. I na tym właśnie polega nasz nowy projekt z wolontariatu. Będziemy opisywali obrazki dla redakcji jakiejś gazety, tak aby osoby niewidzące mogły wyobrazić sobie ten obrazek. Nie jest to proste, ale się postaram :)

I co tam jeszcze.. No przede wszystkim chciałam Wam powiedzieć o tym wolontariacie. Ale również o "Czytaj!". Jak już wiecie jestem wolontariuszką razem z Emilą w tym festiwalu. I mamy już taki pomyślik.. Właściwie ja mam. Poprosimy gimnazja i inne szkoły jeśli będzie trzeba o wstawienie informacji o festiwalu na stronach szkół. Zobaczymy co na ten pomysł powie wujek (tata Emi). A poza tym będziemy promować "Czytaj!" chodząc po szkołach i rozklejając plakaty. Będzie supcio :)

A poza tym.. Dzisiaj miałam zajęcia ze śpiewu.. Tsjaa.. jeśli można w ogóle to nazwać zajęciami ze śpiewu i w ogóle zajęciami.. Przez dwie godziny bez sensu siedziałam w tej szkole i gadałam z ludźmi. Ale dowiedziałam się paru ciekawych rzeczy. Czeka mnie poważna rozmowa z przyjaciółką.. Boję się tylko żeby nie była na mnie zła.. Ale ja chcę dla niej jak najlepiej :)

Co jeszcze.. A no tak ! Idę na konkurs przedmiotowy z angielskiego. Jak dobrze pójdzie może nie będę musiała pisać części angielskiej na egzaminie gimnazjalnym. Nadzieja podobno umiera ostatnia :)

No i w sumie to tyle.. Emila mówiła, że postara się napisać posta, ale nigdy nic nie wiadomo ☺

Pozdrawiam :*

2 komentarze:

  1. Powadzenia na konkursie.
    Zdjęcia fajowe ;)
    Obserwuje. http://rose-in-the-dark.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog :)
    obserwuję :)

    braszka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń